Angående hirsflingor

Jag har listat ut en grej angående hirs som jag tänkte dela med mig av. Jag började äta hirsgröt för ungefär ett år sedan. Jag hade då provat det någongång tidigare och tyckt det var jätteäckligt. Men gav det en ny chans och tyckte att det var riktigt gott! Jag började med ett märke och bytte efter ett tag till ett annat och sedan ett annat. Varje gång jag bytte tyckte jag att det blev beskare och mer oätligt (riktigt bittert). Jag visste inte om det var för att det var märket det var fel på (men kunde det vara så många som smakade illa?) eller om jag börjat äta viss annan mat som fått mina smaklökar att uppleva produkten annorlunda.

För någon månad sedan tog jag upp detta med en dam i en hälsokostbutik. Hon berättade två saker.

1. Hirsflingor är ganska feta egentligen och ska därför förvaras i kylen. I de flesta affärer står det ju i hyllor och kanske kan de då börja smaka konstigt.

2. Det märket som är mest uppskattat och som de flesta gillar mest är Zwicky, det som jag provade först och tyckte var jättegott.

Så från och med nu köper jag enbart Zwickys hirsflingor och har dessutom paketet ståendes i kylskåpet för säkerhets skull. En annan bra sak med detta märke är att man bara behöver 1/2 dl flingor till 2 dl vatten (en portion). De flesta andra märken behöver man ungefär dubbelt så mycket av. Underbart gott med lite bär till!

Kanske någon annan som har haft samma problem?

Älskade Zwicky! Bild från Nyform.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0