LCHQ - Paulúns nya diet

Har ni hört om Fredrik Paulúns nya diet (och bok)? Han har ju tidigare varit väldigt för GI och lite emot LCHF. Nu är det rabalder i LCHF-världen eftersom att Paulún myntat LCHQ som står för Low Carb High Quality. Som verkar vara en lite mildare variant av LCHF, inte lika "extrem". Men ändå mer extrem än GI. Kanske det perfekta mellanläget?

Jag mådde inte alls bra av att köra strikt GI/LCHF. Jag behöver lite kolhydrater. Inte sagt att man behöver ta bort ALLA men kanske kan skippa de snabbaste/de med mest stärkelse! Jag tror att rotfrukter och vanlig frukt tex är jättebra att äta och att kroppen behöver lite av alla näringsgrupper. Men alla är ju inte likadana och det gäller ju att hitta det som man själv mår bäst av.

Hur som helst, intressant med LCHQ tycker jag.

Man kan köpa Paulúns nya bok på Adlibris.

Kommentarer
Postat av: Annah

Ja, det är väldigt mycket rabalder bland LCHF anhängare. Men jag gillar också mellanläget även om jag inte är strikt åt något håll men just att det är fokus på det sunda. Det gillar jag. Lagom är bäst ;)

2012-01-06 @ 09:22:38
URL: http://lifestyleblogs.se/elsklingen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0