Recept: Grön tallrik med getbrie

Babyspenat, röd paprika, avokado, bönröra och getbrie. En helt fantastisk ost! Själv äter jag inte några komjölksprodukter men get- och fårost går bra. Därför blev jag extra glad när jag hittade brieost gjord på getmjölk!

Bönröran gör du såhär:
Mixa valfri mängd bönor med några vitlöksklyftor. Tillsätt lite olja och (om du har hemma) lite pressad citron. Krydda med salt och peppar. Om du vill ha mer smak passar det utmärkt med lite chilipeppar och spiskummin. Så brukar jag göra när jag ska göra något mexikanst, typ tacos.
I detta fall använde jag mig av kidneybönor men vilken sort som helst går bra. Gör du på kikärter i stället så blir det hummus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0